Adres ul. Krzeczowska 20, 32-700 Bochnia Telefon 536 281 931 Telefon730 015 672

Zarządzanie, analiza i obsługa systemów teleinformatycznych


Etap 1 - Omówienie składowych, oraz budowa i przebudowa zastanych systemów teleinformatycznych. +

Czas trwania 40 godzin. Ramowy plan kursu:

1. Organizacja stanowiska pracy.

  • Bezpieczeństwo i higiena, prawidłowe wyposażenie stanowiska pracy
  • Zasady i przepisy BHP, ochrony ppoż., ergonomii, ochrony środowiska
  • Narzędzia ułatwiające analizę i modelowanie systemów teleinformatycznych
  • Metody modelowania procesów, w odniesieniu do potrzeb klienta
  • Metody zbierania i precyzowania dostarczonych wymagań funkcjonalnych i jakościowych

 

2. Omówienie zasady działania oraz budowy systemów teleinformatycznych.

  • Wymagania funkcjonalne i jakościowe systemów teleinformatycznych
  • Dobre praktyki planowania i organizacji projektu informatycznego
  • Proces doboru rozwiązań i oprogramowania do potrzeb klienta
  • Techniki komunikacji biznesowej
  • Bieżące trendy rozwoju technologii informatycznych

 

3. Badanie zapotrzebowania klienta na rozwiązania teleinformatyczne.

  • Zbieranie, analizowanie i dokumentowanie potrzeb klientów i użytkowników w zakresie wymagań funkcjonalnych, niefunkcjonalnych oraz procesowych systemu teleinformatycznego
  • Analizowanie procesów pod kątem automatyzacji i wsparcia przez system teleinformatyczny
  • Identyfikowanie specyficznych wymagań branży i procesów wspomaganych przez system teleinformatyczny
  • Definiowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych systemu teleinformatycznego
  • Analizowanie wymagań systemu teleinformatycznego pod kątem spójności, kompletności i możliwości realizacji
  • Konsultowanie wyników analizy z wykonawcami systemu teleinformatycznego

 

4. Realizacja i wdrażanie

  • Zapewnianie wsparcia analitycznego na etapie projektowania
  • Tworzenie ofert pod zapotrzebowanie klienta – ćwiczenia
  • Testowanie oraz wdrożenia systemu teleinformatycznego
  • Zapewnianie wsparcia technicznego i prowadzenie szkoleń z rozwiązania dla klientów systemu
  • Dostosowanie możliwych rozwiązań do wymagań klienta

 

5. Dostosowanie, przebudowa istniejących systemów teleinformatycznych

  • Analizowanie zmian w systemach teleinformatycznych na podstawie zgłoszonych wymagań klienta
  • Ocena zasadności wykorzystania zastanego rozwiązania teleinformatycznego
  • Formy badania kompatybilności istniejących rozwiązań z proponowanymi
  • Sposoby komunikacji i możliwości zmian w rozwiązaniach software’owych.
  • Badanie i analiza zastosowanych rozwiązań hardwar’eowych, względem możliwości rozbudowy zastanego systemu teleinformatycznego

ETAP 2 - Sieci, bazy danych, backup, telefonia, VoIP +

1. Topologia sieci – elementu systemu teleinformatycznego

  • Podstawowe informacje
  • Klasyfikacja sieci
  • Warstwowy model sieci
  • Model ISO/OSI
  • Rozwiązania warstwy fizycznej
  • Media transmisyjne
  • Rodzaje okablowania miedzianego
  • Rodzaje okablowania światłowodowego
  • Media bezprzewodowe
  • Okablowanie strukturalne
  • Kryteria budowy
  • Zalecenia do zasilania sieci komputerowych
  • Urządzenia warstwy pierwszej

 

2. Rodzaje sieci i ich zastosowanie jako składowej systemów teleinformatycznych

  • Rozwiązania warstwy łącza danych
  • Sieć Token Ring
  • Sieć Ethernet
  • Sieci bezprzewodowe
  • Urządzenia do budowy sieci Ethernet
  • Podstawy działania przełączników
  • VLAN
  • Agregacja połączeń
  • STP/RSTP/MSTP

 

3. Zastosowanie sieci w micro i makro przedsiębiorstwach

  • Potrzeby przedsiębiorstwa a rodzaj i wielkość sieci
  • Zastosowanie urządzeń sieciowych
  • Zabezpieczenie sieci
  • Komunikacja w warstwach sieciowej i wyższych
  • Protokół IP
  • Router
  • Protokół ARP

 

Bazy danych – jako element składowy systemów teleinformatycznych

  • Rodzaje baz danych
  • Sposoby przechowywania danych
  • Zastosowanie baz danych
  • Zabezpieczenie baz danych
  • Rozwiązywanie problemów

 

5. Telefonia VoIP

  • Infrastruktura VoIP
  • Pliki konfiguracyjne trixbox język programowania serwerów Asterisk
  • Zdalna administracja trixboxem
  • System faksowy AsterFAX
  • Konfiguracja firewalli chroniących systemy VoIP jako filtry pakietów i firewalle aplikacyjne

ETAP 3 - Bezpieczeństwo +

Czas trwania – 40 godzin. Ramowy czas kursu:

1. Podstawowa znajomość przepisów o ochronie danych osobowych.

  • Ustawa o ochronie danych osobowych
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
  • Ustawa o ochronie informacji niejawnych
  • Ustawa o dostępie do informacji publicznej
  • Jak chronić dane zgodnie z przepisami prawa

 

2. Najistotniejsze wymagania prawne związane z ochroną danych osobowych w systemach informatycznych.

  • Procedury dopasowane do środowiska informatycznego w którym pracujesz
  • Rozwiązania, gotowe do wdrożenia na większości podstawowych urządzeniach sieciowych i stanowiskach komputerowych
  • Metody i techniki tworzenia backupu oraz sposoby kontrolowania jego przydatności

 

3. Organizacja bezpieczeństwa informacji w systemach teleinformatycznych.

  • Metody zabezpieczania infrastruktury technicznej
  • Zabezpieczanie sprzętu użytkowników
  • Skuteczne sposoby usuwania danych z nośników elektronicznych
  • Ryzyko wypływu danych z systemu informatycznego
  • Zagrożenia utraty danych z komputerów użytkowników

 

4. Bezpieczeństwo informacji, monitorowanie i nadzór.

  • Bezpieczeństwo fizyczne
  • Bezpieczeństwo sieci
  • Bezpieczeństwo użytkowników
  • Kopie zapasowe
  • Odzyskiwanie i usuwanie danych
  • Mechanizm i ocena efektywności systemu bezpieczeństwa
  • Audyt wewnętrzny i reakcja na incydenty bezpieczeństwa

 

5. Procedura bezpieczeństwa informatycznego.

  • Jak współpracować z firmami outsourcingowymi
  • Kontrola dostępu
  • Bezpieczeństwo zasilania i systemy przeciwpożarowe
  • Bezpieczeństwo sieci
  • Nadawanie uprawnień w systemie informatycznym
  • Backup danych

ETAP 4 - Analiza i testy +

Czas trwania – 40 godzin. Ramowy czas kursu:

1. Rozpoznanie i zdefiniowanie procesów, które będą podlegać informatyzacji.

  • Architektura rozwiązań systemów teleinformatycznych, które umożliwiają bardziej efektywny obieg informacji
  • Oprogramowanie biurowe i wspomagające prowadzenie analiz
  • Analiza wymagań pod kątem ich kompletności i spójności
  • Modelowanie procesów biznesowych z wykorzystaniem wybranych metod i narzędzi
  • Ocena możliwości automatyzacji procesów
  • Ocena możliwości realizacji wymagań klienta

 

2. Analiza systemu teleinformatycznego, zadania i nietypowe problemy w zakresie analizy systemów teleinformatycznych.

  • Tworzenie analizy systemu na podstawie dostarczonych wymagań biznesowych
  • Nowe technologie i rozwiązania informatyczno-komunikacyjne
  • Korzyści z dobrych praktyk planowania i organizowania projektów informatycznych
  • Analiza zmiany w systemach teleinformatycznych na podstawie zgłoszonych wymagań klienta Organizacja sesjami komunikacyjnymi na styku ICT – biznes Współpraca z dostawcami rozwiązań teleinformatycznych

 

3. Inwentaryzacja zasobów, analiza ryzyka, poziomy bezpieczeństwa informacji.

  • Planowanie potrzeb związanych z bezpieczeństwem
  • Poziomy bezpieczeństwa systemu informatycznego
  • Zagrożenia systemów teleinformatycznych
  • Opiniowanie możliwości wykorzystania najnowszych rozwiązań w wybranych systemach teleinformatycznych
  • Jak dokumentować zagadnienia organizacyjne i techniczne w sposób przejrzysty i zrozumiały

 

4. Fakty, teorie, metody oraz złożone zależności związane z analizą systemów teleinformatycznych.

  • Odpowiedzialność za prawidłowe zinterpretowanie potrzeb w zakresie automatyzacji procesów oraz zaproponowanych rozwiązań
  • Skomunikowanie działania podejmowanego przez zespoły projektantów i programistów z klientem, użytkownikami końcowymi systemu teleinformatycznego

 

5. Opracowywanie dokumentacji projektowej zgodnie z ustalonymi standardami.

  • Formułowanie wymagań dla systemu teleinformatycznego
  • Techniki zbierania, precyzowania i weryfikacji informacji
  • Zasady organizowania obiegu dokumentów projektowych
  • Specyficzne uwarunkowania branży, dla której opracowywana jest dokumentacja projektowa
  • Metodyki tworzenia modeli analitycznych
  • Standardy notacji do opisu modeli analitycznych

Ekspert w zakresie szkoleń z serwisowania
laptopów/notebooków i tabletów! Dołącz do najlepszych!

Masz pytania? skontaktuj się z nami!         536-281-931    730-015-672

sprawdź nasze REKOMENDACJE


15181695219257.jpg15414492320.jpg15414494650.png15414501420.jpg15414490220.jpg15181695205794.jpg15181695217638.jpg